پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226438
ايران جواب گستاخي امارات را داد
تاریخ انتشار : 1395/07/04 17:18:02
نمایش : 1095
سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان خطاب به وزير خارجه امارات با بيان اينکه ابوظبي در سال‌هاي اخير به جاي کمک به کاهش تنش‌ها، مشوق عميق‌تر شدن شکاف‌ها و گسترش جنگ‌افروزي بوده است، جزاير سه‌گانه ايراني را جزء لاينفک قلمرو سرزميني ايران خواند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات «عبدالله بن زايد» وزير خارجه امارات متحده عربي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، با رد اظهارات تکراري و بي اساس وي، اظهار داشت: تلاش وزير خارجه امارات براي فرافکني و متهم ساختن ديگران به بي ثبات کردن اوضاع منطقه در حالي صورت مي‌گيرد که ابوظبي در سال‌هاي اخير نقش سنتي محافظه کارانه خود را به نفع بازيگران تندرو و جنگ افروز منطقه کنار گذاشته و به جاي کمک به کاهش تنش‌ها، مشوق عميق‌تر شدن شکاف‌ها و گسترش جنگ افروزي بوده است.

قاسمي افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره بر اين باور بوده و هست که  آنچه منطقه را در لبه پرتگاه مصائب و فجايع جبران‌ناپذير قرار مي‌دهد، سياست‌هاي حمايتي از تروريسم تکفيري بوده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي کشورمان در پايان با اشاره اينکه جزاير سه گانه ايراني جز لاينفک قلمرو سرزميني جمهوري اسلامي است، افزود: تکرار ادعاهاي بي اساس واقعيات تاريخي را تغيير نمي‌دهد.

قاسمي با اشاره به لزوم اتخاذ سياست‌هاي واقع بينانه و ضد خشونت و تروريسم از سوي تمامي کشورهاي منطقه براي عبور از ناآرامي‌هاي کنوني، وزير خارجه امارات را به واقع‌گرايي و اجتناب از تکرار اتهامات واهي و بي اساس توصيه کرد.

به گزارش فارس، «عبدالله بن زايد» وزير خارجه امارات شنبه شب طي سخناني در مجمع عمومي سازمان ملل با تأکيد بر اينکه ايران بايد از ايفاي نقش منفي در منطقه اجتناب کند، افزود: برخلاف انتظار پس از توافق هسته‌اي با ايران، اين کشور همچنان موجب ناامني در منطقه است.

وي گفت: امارات از ايران مي‌خواهد که داوطلبانه جزاير سه گانه را به امارات بازگرداند در غير اينصورت به دادگاه بين‌المللي رجوع مي‌کنيم.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html